De hobby cineast

Forum voor hobby cineasten

IndexIndex  PortaalPortaal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

audacity

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Bertha39

BerichtOnderwerp: audacity   vr okt 13, 2017 2:41 pm

Ik heb dit nevenprogramma op mijn PC staan maar ik vind dat het niet goed werkt. Is de versie die ik hier kan downloaden de laatste nieuwe? Moet ik de oudere versie eerst verwijderen alvorens de nieuwe te installeren?

Bertha39
Terug naar boven Go down
videomaster

BerichtOnderwerp: Re: audacity   za okt 14, 2017 7:48 am

De versie die hier staat zou de allerlaatste moeten zijn. Nu, dit buiten beschouwing gelaten... voor wat voor ons als belangrijke tool kan gebruikt worden (ruisvermindering) zie ik geen verschil met de versie die ik een aantal jaar geleden had. Indien je montagesysteem aan het internet hangt, wat ik niemand kan aanraden, krijg je normaal een melding wanneer er een nieuwere versie voor handen is.

Voor wat gebruik je het om te schrijven dat het niet goed werkt?
Terug naar boven Go down
Bertha39

BerichtOnderwerp: audacity   za okt 14, 2017 9:41 am

Ik gebruik audacity tot nu ook alleen maar om ruis weg te nemen en dat lukt.
Maar ik wou ook de andere mogelijkheden eens uittesten en dat lukt me dus niet.
Misschien ligt dat meer aan mij dan aan het programma.
Als je vindt dat een oudere versie nog even goed voldoet is het in elk geval niet nodig om een nieuwere versie te downloaden.

Bertha39
Terug naar boven Go down
videomaster

BerichtOnderwerp: Re: audacity   ma okt 16, 2017 5:41 pm

Hi Bertha39,

Audacity is een programma met nog veel extra uitbreidingen/mogelijkheden. Eerlijk gezegd denk ik voor mezelf.... "schoenmaker blijf bij je leest" en gebruik het op een enkele uitzondering na dan ook enkel voor ruisvermindering. Audiobewerking is voor mijn part een vak op zich.

De uitzondering na, is de spookachtige stem die ik maakte in de film mijn droomhuis.

Een demo over de ruisvermindering zou ook niet op het forum misstaan en komt er (zoals nog meerdere zaken) kortelings aan.

Greets

VM
Terug naar boven Go down
Bertha39

BerichtOnderwerp: audacity   di okt 17, 2017 9:11 am

Dat zou me zeker interesseren.

Bertha39
Terug naar boven Go down
Ludo37

BerichtOnderwerp: Re: audacity   wo okt 18, 2017 7:02 pm

Hallo guy's en dols,

Ik gebruik altijd Audacity voor het opnemen van mijn voice over. Dat werkt prima. Geluidskwaliteit, aanpassen en verwijderen van ruis, kliks en klaks enz.

Maar wat mij niet lukt is knippen in de opnamen.

Ik spreek mijn tekst altijd in één stuk door. Als ik mij ergens verspreek begin ik de zin gewoon opnieuw en ga verder. Het kan gebeuren dat ik mij
meerdere keren verspreek en begin dan altijd opnieuw aan de zin waarin de verspreking zit.

Nu probeer ik, in audacity, de slechte stukken er tussenuit te knippen maar, dat lukt niet. als ik "knip" is alles weg.

Iemand daar een gouden tip?
Terug naar boven Go down
Ludo37

BerichtOnderwerp: Audacity   wo okt 18, 2017 7:05 pm

Nog vergeten. De versie die je nu download is de laatste nieuwe.
Veel veranderd er trouwens niet.

Ludo37
Terug naar boven Go down
Bertha39

BerichtOnderwerp: audacity   Gisteren om 9:01 am

Hey Ludo37,

Ik spreek mijn teksten ook aan één stuk in, maar dan met de micro van de camera.
Ik sleep het geheel op de tijdlijn en verwijder dan het beeld, zodat ik alleen de klank overhoud. Vervolgens knip ik de slechte stukken er uit.
Ik maak er een wav bestand van en breng het dan over naar audacity. Hier haal ik er de ruis uit, meer niet.
Ik hoef dus in audacity niet te knippen.

Bertha39
Terug naar boven Go down
Ludo37

BerichtOnderwerp: Re: audacity   Gisteren om 10:55 am

Hey Bertha39

Ja zo doe ik het ook maar het moet toch mogelijk zijn om in Audacity dat knip en plakwerk te doen?

Misschien leest één of andere verlichte geest mijn vraag wel en krijgen we er alsnog antwoord op.

Zeg tegen je echtgenoot dat ik hem veel sterkte toewens in deze moeilijke tijden.
Het huishouden doen terwijl een werkloze vrouw daar zit op te kijken ai, ai. Ik weet er van mee te spreken! confused affraid

Snel beterschap

Ludo37
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: audacity   Gisteren om 1:15 pm

Zowel een demo over verwijderen van ruis en knippen van bepaalde gedeelten verschijnen kortelings op het forum.
Terug naar boven Go down

audacity
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De hobby cineast :: Nuttige zijprogramma's :: Audacity :: Vragen over Audacity-
Ga naar: