De hobby cineast

Forum voor hobby cineasten

IndexIndex  PortaalPortaal  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Natuurreservaat Walenhoek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Natuurreservaat Walenhoek   do sep 21, 2017 10:35 am

Ludo37 plaatst zijn eerste film op het forum, "Natuurreservaat Walenhoek".

Kijken en reageren is de boodschap, enkel op die manier is feedback voor Ludo37 mogelijk.

Terug naar boven Go down
Bertha39

BerichtOnderwerp: film van Ludo37 bekijken   do sep 21, 2017 11:15 am

Ik kan de film maar half bekijken. Dan krijg ik een foutmelding en een zwart scherm.

Bertha 39
Terug naar boven Go down
atico

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   do sep 21, 2017 12:32 pm

Film stopt na 5:17 maar op het scherm loopt de tijdlijn - met zwart beeld - door tot 10:00. Ik heb hier ook geen verklaring voor zo direct, maar het waarom interesseert mij wel.
Terug naar boven Go down
Admin
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   vr sep 22, 2017 3:35 pm

De film is inderdaad na 5 minuten 17 sec, daarna zwart beeld tot 10 minuten. Kan iedereen gebeuren, film nakijken zowel door zowel inzender als mezelf die uiteindelijk de film op youtube zet, is de boodschap.
Terug naar boven Go down
Miss It

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   vr sep 22, 2017 3:55 pm

Hi Ludo37,

Laat het allereerst gezegd/geschreven zijn dat ik je film als zijnde 2 personages ga beoordelen. Het zal wel geweten zijn dat Miss It en Videomaster dezelfde persoon is, ervaringen uit een andere groep maakt dat ik op dit forum een onderscheid wil maken tussen het ervaren van een inzending en het grondig uitpluizen van een film.

Aldus, in naam van Miss It ervaar ik de film als zijnde prima. De nodige uitleg met een goede voice-over leerde me iets bij over een plaats in het Antwerpse waar ik, desondanks het mijn geboortestreek is, geen weet van had.

Proficiat dus met deze eerste inzending.
Terug naar boven Go down
videomaster

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   vr sep 22, 2017 4:50 pm

Hi Ludo37

Nu ingelogd als Videomaster ga ik dieper in op je film.

Het zwart op het einde is reeds besproken, nakijken in het vervolg is de boodschap. Hitfilm Express heeft de gewoonte om een nieuw project steeds op 5 minuten in te stellen (tenzij anders ingesteld). Na afwerking van de film is het te renderen gedeelte gedeelte aan te passen in de tijdslijn of bij export te kiezen voor "Export Contens"

Het geluidsvolume staat over gans de film te laag. In het begin gaat het muziekstukje slechts van -48db tot -36db.
De voice-over gaat tot een maximum van -18db, waar het eigenlijk -6db had moeten zijn.
Kwestie van goesting, de picture in picture op 00.51.00 is niet meteen mijn ding (eigenlijk in geen enkele film)
De titel van de film had mijn inziens hoger in beeld mogen staan (regeltje van drie derden) ik merk ook dat het achtergrondbeeld dubbel gebruikt hebt waardoor er een springer ontstaat op 00.56.03.
Voor de rest rustige beelden met de nodige dieptewerking. De eend op 02.04.00 is niet erg scherp te noemen (digitale zoom??)
Kadrage kan bij sommige beelden beter, zoals de plaat op 02.45.00.
Iets overbelichte scenes zoals op het laatste met de vissers links in beeld op 05.05.14 kunnen (ook in Hitfilm Express) aangepast worden door op de overbelichte plaats een masker te leggen en enkel daar de helderheid aan te passen.

Ten lange laatste, de eindgeneriek.... is ok, het logo van Sonoton komt niet goed over. Een degelijk logo van Sonoton met doorschijnende achtergrond kan je vinden door hier te klikken.

Opgegeven opmerkingen een keer nakijken en eventueel verbeteren... en vooral ...... blijven inzenden.

So long

Terug naar boven Go down
Bertha39

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   vr sep 22, 2017 7:37 pm

Na de uitleg over het zwarte deel in de film wil ik ook even reageren op de film zelf.
De film geeft mij een goed gevoel: rustig, stabiel, aangenaam.
Het geluid mocht voor mij ook iets luider. Maar verder: alleen maar positieve gevoelens.
Proficiat!

Bertha39
Terug naar boven Go down
Sayangske

BerichtOnderwerp: Re: Natuurreservaat Walenhoek   zo sep 24, 2017 4:03 am

Ik ben het eens met voorgaande commentaren, alleen zou ik nog het achtergrondmuziek luider maken ten opzichte van de voice over.
Terug naar boven Go down
Ludo37

BerichtOnderwerp: Natuurreservaat Walenhoek   vr okt 13, 2017 6:09 pm

Beste filmers,

Videomaster maakt mij er op attent dat ik nog geen antwoord heb gegeven op jullie commentaren op de film.
En zoals altijd heeft hij gelijk he!
Mijn hoog bejaarde hersentjes lopen nog een beetje verloren in dat nieuwe medium dat "Actieforum "heet.
Maar goed ik blijf er voor gaan.
Vooreerst: de film liep na de aftiteling nog ruim vijf min door. Foutje van mij, bij de export vergeten de tijdsduur in te stellen.
Tot mijn verwondering blijkt het geluid niet ok te zijn. Op mijn pc klinkt dat nochtans goed. Sorry 'k zal daar beter op letten.
Videomaster vestigde mijn aandacht op een paar punten die beter kunnen, of beter weggelaten worden bv. de pips.

Zo ik hoop dat Videomaster mijn slechte punten uitgomt en vervangt door een paar goede, please? confused

Nu snel naar de kliniek voor mijn laatste epidurale infiltratie in mijn rug.

Groetjes
Ludo37
Terug naar boven Go down

Natuurreservaat Walenhoek
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De hobby cineast :: Films van leden :: Films van Ludo37 :: Films van Ludo37-
Ga naar: